Muzeum jednostopých vozidel na hradě Kámen
Hrad Kámen se stal vyhledávanou památkou především díky expozici jednostopých vozidel, která byla veřejnosti poprvé zpřístupněna dne 22. června 1974.
Tato tematická instalace na hradě Kámen se řadí k nejstarším svého druhu na našem území. Rozhodnutí zřídit v objektu hradu muzeum motocyklů nebylo náhodné. Kámen leží nedaleko města Pacov, kde se v červenci roku 1904 zrodila myšlenka založit motoristickou federaci. Oficiálně pak byla Mezinárodní motocyklová federace (FIM – Fédération Internationale de Motocyclisme) ustanovena na jejím prvním kongresu v Paříži v prosinci téhož roku. Navíc vedla okolo hradu trať Pacovského okruhu (62,2 km), který se jel v letech 1905 a 1906. Tento závod byl prvním mezinárodním závodem motocyklů na území Čech.
Od samého počátku se na vzniku expozice podílelo Národní technické muzeum. Shromáždilo bohatý dokladový materiál a ve spolupráci s dalšími institucemi, jakými byly ČZ Strakonice a Jawa, instalovalo specializovanou expozici. Na hrad se tak dostalo několik nejcennějších motocyklů, plaket, pohárů a součástek ze sbírek zmiňovaných institucí. Na hrad se tak dostalo několik nejcennějších motocyklů, plaket, pohárů a součástek ze sbírek zmiňovaných institucí a soukromých sběratelů.
Během svého trvání prošla expozice jednostopých vozidel několika proměnami a vystřídalo se v ní mnoho vzácných i neobvyklých strojů. Značnou část expozice zaujímaly motocykly značky ČZ a Jawa z předválečné i poválečné produkce. Mezi nejvzácnější kousky patřily například stroje Laurin& Klement model TB (1902) a model CCD (1904). V expozici byly umístěné také motocykly dalších značek, které se objevují i na veteránských akcích, například Poustka, Praga BD, Ogar 250 Standart, Premier Sachs 98. Raritou expozice byl vodící motocykl z roku 1910, který byl stavěn zcela amatérsky a nejstarší dochovaný dvouválec Walter z roku 1913 pocházející od stejnojmenné pražské firmy. Jediným strojem v expozici vyrobeným mimo území Čech byl motocykl mnichovské firmy Hildenbrand&Wolfmüller, který se jako první na světě dočkal sériové výroby. Mezi léty 1894-1897 jich vzniklo údajně až 2000 kusů.