Pacovský okruh
V září 1904 proběhl na francouzském Dourdanském okruhu první mezinárodní závod motocyklů Coupe Internationale des Motocyclettes.
Závodu se zúčastnilo jedenáct závodníků z pěti států. Rakousko-Uhersko reprezentovala továrna Laurin & Klement. Vypravila dva stroje s jezdci Františkem Tomanem a Václavem Vondřichem, kteří se umístili na druhém a pátém místě.
Úspěch českých jezdců vedl k rozhodnutí Rakouska-Uherska o účasti i v následujícím roce a k nabídce uspořádání vylučovacího závodu v Čechách. Přestože v úvahu přicházelo několik tratí, jako nejvhodnější byla vybrána trať okolo Pacova. A tak se zrodil Pacovský okruh dlouhý 62,2 km po trati Pacov–Cetoraz–křižovatka „U Sloupu“–Obrataň–Kámen–Leskovice–Čížkov–křižovatka u Pelhřimova–Červená Řečice–Křelovice–Hořepník–Samšín–Pacov.
Do vylučovacího (kvalifikačního) závodu v květnu 1905 nastoupili za česko-rakouský tým František Toman, Eduard Nikodém a Václav Vondřich. Vítězství E. Nikodéma znamenalo právo uspořádat další závod v zemi vítěze, tedy v Čechách.
Dva nejdůležitější závody na Pacovském okruhu se konaly v roce 1906. Vylučovací závod se konal v červnu a samotný mezinárodní závod Coupe Internationale pak 8. července za účasti deseti závodníků ze čtyř států. Závod měl tři kola a dokončili jej pouze čtyři jezdci. Vítězem se stal Nikodém, druhé místo obsadil Obruba (oba Češi), třetí skončil Angličan H. Collier a čtvrtý dokončil závod Němec Retienne.
Pro Pacov byl závod neobyčejnou sportovní i společenskou událostí. Další závod Coupe Internationale se ovšem již nikdy nekonal. Pacovskému okruhu je věnována stálá výstava „Pacov a motocyklový sport“ v Městském muzeu Antonína Sovy v Pacově.